poniedziałek, 13 lutego 2017

"Xięga Zakazana. Największa mistyfikacja w hitorii ludzkości", aut. Bart Kenozza, książka

"Xięga Zakazana. Największa mistyfikacja w hitorii ludzkości", aut. Bart Kenozza, książka

Tej książki nie można kupic w księgarni. Jedynym miejscem, gdzie jest dostepna jest allgero (TU).
Jednak ja wszedłem w jej posiadnanie nie w drodze prozaicznego aktu kupna. Ksiazka została mi sprezentowana. Co wiecej mam wszelkie podstawy, żeby z prawdopodobieństwem bliskim pewności sadzic, ze wiem kto jest autorem tej książki kryjącym się pod pseudonimem Bart Kenozza.
"Darowanemu koniowi..", ale jak mi ja dano, to przecież po to, zebym ja przeczytal, a jak czytam to potem często, chociaż nie zawsze upubliczniam swoje wrazenia.

Jakis czas temu powodowany fenomenem czytelniczym wywołanym przez Dana Browna  przeczytałem "Kod Leonarda" (potem szybko cala reszte tego co napisal) i pomyslalem sobie, ze autor miał dobry, nosny pomysl, ze nie trzeba wiele, żeby napisac cos podobnego licząc na sukces wydawniczny i oczywiście finanasowy. Widac myslalo tak wielu, gdyż wktorce potem na rynku pokazalo się sporo książek o podobnych, lub zbliżonych tytułach, tematyce.
Być może Bart Kenozza wiedziony sukcesem "Kodu Leonarda" tez tak pomyslal i z pewna zwloka popelnil "Xiege zakazana".
Jednak zasadnicza wartoscia "Xiegi..." nie sa intrygi: wspolczesna i starozytna, sesacyjne watki, czy ulokowany w Polsce trzon akcji. To co wyroznia "Xiege..." jest odniesienie 1:1 do tekstow Starego Testamentu. Cytowane szeroko fragmenty pierwszych pieciu ksiąg Starego Testamentu, ich autorska interpretacja, stanowią kanwe opowieści, która w pierwszym momencie budzila mój uśmiech, potem zaciekawienie, żeby wreszcie zczac intrygować.
I chociaż Dan Brown może spac spokojnie, jego pozycja w kategorii popularnosc/ilość sprzedanych egzemplarzy pozostaje niezagrozona, to stawiam "Xiege..." obok "Kodu Leonarda".
Ot tak, z czystej przekory.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz