niedziela, 4 czerwca 2017

"Marsjanin" (The Martian), aut. Andy Weir, książka, 2011

"Marsjanin" (The Martian), aut. Andy Weir, książka, 2011

Dlugo broniłem się przed ta ksiazka, przed filmem. Wreszcie wraz z kolejna wiarygodna rekomendacja dostałem od koleżanki ksiazke i praktycznie zostałem zmuszony do jej przeczytania.
Dobrze się stało.
To znakomita ksiazka.

Bronilem się przed jej przeczytaniem, gdyż literatura sci-fi przestala mnie interesować. Jakis czas temu (dawno!) przeczytałem cale mnóstwo Lema, Asimova, Strugackich, Verne, i wielu, wielu innych, których nazwisk nie pamiętam. Co więcej, uznałem, ze czytanie literatury z obszaru fiction, tym bardziej science fiction jest rozrywka na która zwyczajnie szkoda czasu, bo wszystko już było, wszystko co było tego warte przeczytałem, bo kolejne pomysły sa wtorne...
Otoz myliłem się. "Marsjanin" jest znakomita ksiazka, która mogę polecić każdemu. To thriller ulokowany w niedalekiej przyszłości pelen humoru, napisany z zadziwiajaca znajomości technolgii.
To taki kosmiczny MacGyver operujący na Marsie, w warunkach absolutnego osamotnienia.
Do tego ksiazka tchnie potężnym ladunkiem optymizmu, jest szalenie humanistyczna, pelna wiary w możliwości rodzaju ludzkiego.
Ksiazka, która trudno odlozyc.
Ksiazka, która czyta się jednym tchem.
Przeczytaelm ja w jeden weekend i natychmiast zaczlem zalowac, ze to już koniec...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz