sobota, 9 grudnia 2023

"Forum Dobroczynności 2023 - Caritas Polska", 2023.11.09, Renaissance Warsaw Airport Hotel

 "Forum Dobroczynności 2023 - Caritas Polska", 2023.11.09, Renaissance Warsaw Airport Hotel

"Torba gościa" uszyta przez kobiety
z Rwandy, w szwalni wyposażonej
przez Caritas; w torbie: folder o 
działalności Caritas oraz próbki rękodzieła
z miejsc objętych pomocą Caritas.
Chwila przed rozpoczęciem
W okolicy połowy października wpadł do mojej priv skrzynki mail:  "Caritas Polska zaprasza 200 najważniejszych darczyńców na Forum Dobroczynności!". Potraktowałem go jak większość nieoczekiwanych/niechcianych maili - usunąłem pozostawiając bez odpowiedzi. (wspieram regularnie Caritas, ale nie czuję się "najważniejszy"). Jednak kilka dni później zadzwoniła do mnie uprzejma pani z Caritas Polska z pytaniem czy otrzymałem zaproszenie i zamierzam uczestniczyć w Forum. Byłem świeżo po obejrzeniu "Zielonej Granicy" (TU). Dręczyło mnie pytanie o brak aktywności Caritasu na granicy polsko-białoruskiej.  Tam według A. Holland oraz zgodnie z histerycznym przekazem części mediów znajdowały się osoby potrzebujące pomocy. Pomyślałem, że uczestnictwo w Forum będzie świetną okazją do zadania tego pytania:) Potwierdziłem swoją obecność wypełniając i odsyłając stosowny formularz. Przyszło mi do głowy kolejne pytanie o sens wydawania pieniędzy na "Forum Dobroczynności" (w programie: rejestracja, część oficjalna, przerwa kawowa, aukcja charytatywna, kolacja, koncert Golec uOrkiestra), które w takim miejscu jak Hotel Renaissance nawet po uwzględnieniu ew. rabatów musiało sporo kosztować... 

Po rejestracji w trakcie której otrzymałem "przydział" do stolika i powitalną "torbę gościa" zająłem miejsce na sali. Wkrótce dosiadł się kolejny darczyńca i dwie Panie z przypinkami "caritas", które po przedstawieniu się zachęciły do zadawania pytań odnośnie działalności Caritas. Natychmiast zadałem pierwsze z pytań, to o brak Caritasu na granicy. Myślę, że przedstawicielki Caritas były co najmniej zaskoczone jego treścią, ale spokojnie i rzeczowo odparły, że Caritas BYŁ OBECNY na granicy polsko-białoruskiej. Były to punkty medyczne czynne POZA zamknięta strefą. Straż Graniczna i wojsko BYŁY POINSTRUOWANE, aby osoby wymagające doraźnej interwencji medycznej dowozić do punktów pomocy. Byłem dociekliwy, spytałem o dalszy los poszkodowanych. Panie odpowiedziały, że osoby wymagające dalszej konsultacji lekarskiej BYŁY KIEROWANE DO NAJBLIŻSZYCH SZPITALI (tu kończyła się rola Caritas), aby potem trafić do ośrodków dla uchodźców...

"Ojcze Nasz", w tle ściana
płaczu. (foto org.)
Zaczęła się część oficjalna Forum. Ksiądz dyr. Marcin Iżycki przywitał zebranych informując, że Forum FINANSOWANE JEST PRZEZ JEDNEGO Z DARCZYŃCÓW Caritas, który pragnąc pozostać anonimowym, chciał, żeby takie forum się odbyło...   Przed aukcją charytatywną (licytowano zdjęcia z miejsc/obszarów działania Caritas) wystąpiła syryjska bodaj artystka, która w języku aramejskim (język, którym prawdopodobnie posługiwał się Chrystus) wykonała melorecytację "Ojcze nasz". Mocne, zdumiewająco głębokie doświadczenie.

Z kotleta i Golców zrezygnowałem. Uzyskałem odpowiedzi na moje pytania. Uznałem, ze angielskie wyjście będzie najlepszą formą opuszczenia imprezy. 

Filmik-migawka z Forum >>> (TU)

Małgorzata Tomczyk, Gazeta Wyborcza >>> ..."Po dwóch latach pisania o migracji i kryzysie na granicy nie mam wątpliwości, że wytwarzamy fałszywą wiedzę"... >>>  (TU) i (TU) i (TU)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz