sobota, 25 kwietnia 2015

"Foto Grafo Mannia, Obrazki autobiograficzne", aut. Wojciech Mann, 2014, książka

"Foto Grafo Mannia, Obrazki autobiograficzne", aut. Wojciech Mann, 2014, książka

To jedna z książek przyniesionych przez Mikolaja. Sam bym nie kupil
i pewnie nie przeczytal, a tak, prosze, przeczytałem. I to jakiś czas temu.

NIE podobala mi się.

A przecież lubie Wojciecha Manna. Zawsze go lubiłem. Lubie go na tyle, ze gdy przez jakiś czas, kiedy zaangazowal się w Radio Kolor, zaczalem sluchac (czasami) czegos innego niż Trojka. (Musze wtracic, ze był to czas kiedy Trojka trochę oslabla, szukala nowej formuly). Lubie tego faceta, także za "Szanse na sukces" (szkoda, ze już nie ma tego programu), a teraz za trójkowe piatki, kiedy już od 6-stej rano dodaje do piątkowego luzu, swoja muzyke, pogaduchy i przkomarzanie z Michałem Nogasiem.
Jakis czas temu przeczytałem inna jego ksiazke -  "Rock Mann", ktora pomimo pewnych niedostakow, podobala mi się (tutaj wrazenia).
Ale tama ksiazka była o muzyce, czyli o naturalnej dla W. Manna materii, o której wie, w której tkwi, w której jest dobry.

"Foto Grafo Mania..." to zupełnie inna ksiazka. Autor prezentuje swoje zdjęcia, których jest bohaterem od narodzin po czasy wspolczesne i komentuje je usilujac zrobić to dowcipnie. "Usiłowanie" czytane jako silenie się na dowcip, stanowi o slabosci książki. Ponadto sam pomysl pasuje bardziej do blogosfery niż do książki. Kolejnym niedomaganiem (moim zdaniem oczywiście) jest wrazenie, ze Wojciech Mann USIŁUJE swoja "muzyczna" popularność, rzutkość i  dowcip przenieść na sfery, gdzie niekoniecznie jest tak dobry jak w muzyce i jej okolicach. Był taki TV program - "MdM" plus jego wariacje, który polegl, z prozaicznego powodu - nie był, a miał być, smieszny.
"Foto Grafo Mania..." jest wlasnie takim "MdM".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz