niedziela, 15 maja 2016

Bernard Maseli, koncert w Trójce, niedziela 2016.05.15, godz. 20:10

Bernard Maseli, koncert w Trójce, niedziela  2016.05.15, godz. 20:10


Wokal - Beata Przybytek
To był znakomity koncert!
Dzisiaj rano (poniedziałek) tuz po przebudzeniu nadal miałem go w uszach.
Trwal 2h, był swietem wspólnego grania, popisem niebywalej wirtuozerii Brenarda Maseli, zaproszonych muzykow i wokalistów.
Koncert, który zdarza się slyszec raz na 30 lat, bo TAKI jubileusz  obchodzil Bernard M
aseli na trójkowej scenie.
Byłem, widziałem, slyszalem!
Po prostu odlot!

Wiecej (jak mnie najdzie wena) napisze wieczorem.

Pobudzam wene kielichem Carmenere. Musze napisac trochę więcej. Koncert nadal mnie trzyma, a powody sa banalne. Tak mocne i głębokie doznania pochodzące z obcowania z muzyka z tego obszaru dostarczal mi zwykle Pat Metheny, Marek Napiórkowski, do pewnego stopnia Włodek Pawlik. Bernard Maseli wraz z towarzyszącymi muzykami zabral mnie i sadzac po reakcji, cala, zgromadzona w Studio Agnieszki Osieckiej publiczność w niezwykla podróż w swiat swojej/swoich gosci muzycznej wyobraźni. Nie zdążyłem dobrze usiasc, a Bernard Maseli zwrocil uwagę, ze jest 21:15 i jesteśmy poza antena. (emisja koncertow na trójkowej antenie trwa od 20:10 do 21:00, to co dzieje się po 21:00, dzieje się tylko w studio, plus zapis wideo) Godzina jak 15 min. Czas się zawiesil, przestrzen wypelnila muzyka. Ale nie tylko! Bernard Maseli jest showmanem. Obserwowanie jak gra jest silnym doznaniem estetycznym, bo to co robi graniczy z sztuka stricte cyrkowa. Po dwie paleczki w każdej dloni, szybkość uderzen kosmiczna, precyzja i panowanie nad instrumenetem. Do tego kontrola nad caloscia budowanego utworu, wspodzialanie z reszta kapeli i goście. Podzielnosc uwagi godna podziwu. I muzyka! Muzyka nade wszystko. Ale miałem takie skojarzenie, ze gdyby jakiś kataklizm zabral B. Maseli sluch, to przy tej szybkości rąk, gibkości nadgarstkow, spokojnie znalazłby miejsce w kadrze siatkarzy lub szczypiornistów.
Lora Szafran
On był glowna postacia, ale byli także Goscie!
Krzysztof Ścierański - na chwile "ukradł" show jubilatowi, który poskarzyl się, ze nie taka była umowa, ze Krzysztof miał grac kilka minut, a gral pewnie dziesięć...

Bernard Maseli i Krzysztof Ścierański
Marek Raduli - kolejny gitarzysta znany powszechnie z gry w Budce Suflera; kojarzyłem go z rockowym przytupem, tutaj pokazal się od jazzowej, jednak nie mniej zadziornej strony;
Lora Szafran - osobowość, rozpoznawalny w każdych warunkach glos polskiego jazzu;
Beata Przybytek - wokalistka jazzowa; slyszalem ja po raz pierwszy wlasnie wczoraj, a dzisiaj zamowilem rekomendowana przez Bernarda Maseli (z jego udzialem) jej plyte "I'm gonna rock you";
Kuba Badach - wokalista, chociaż znane mi nazwisko (a może cos myle), uslyszalem go pierwszy raz wlasnie wczoraj i tak jak w przypadku Beaty Przybytek zostałem bardzo pozytwnie zaskoczony.
Goscie - to unikatowość i niepowtarzalna wartość tego koncertu! Taki skład prawdopodobnie nigdy razem nie zagra, TAK nie zagra. Do tego Bernard Maseli okazal się być szalenie sympatycznym i kompetentym konferansjerem, który w niewymuszony sposób wprowadzal każdego z gości na scene opowiadajac przy okazji anegdote, lub fakt dotyczący zaszlosci, które ich polaczyly, były powodem wspólnego grania, koncertowania.  To było widać, ze zgromadzeni wczoraj muzycy (w tym ci z podstawowego składu) i wokaliści lubia Bernarda, lubia to co robia dzięki czemu my, publiczność dostaliśmy cos wyjątkowego, spektakularnego, swiatecznego, jubileuszowego.

Zatrzymany czas.
Masa pozytywnej energii.
Radość, szczęście z bycia razem, wspólnego grania, dzielenia się ta radoscia z publicznoscia.
Taki był ten koncert!
Tak go odebrałem.
I zasłużona owacja na stojąco!

I jeszcze na koniec, krotko.
Nie wiem czy inne stacje graja taka muzyke. Z pewnoscia żadna nie gra TAKIEJ muzyki live. Takie rzeczy tylko w Trójce!
Publiczne radio, które w moim odbiorze spelnia swoja misje, powinność. Gra muzyke wybitnych artystow, o których/ktorych pewnie nigdy bym nie uslyszal, gdyby nie Trójka.
Dlatego płace abonament:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz