niedziela, 19 czerwca 2016

"Barany. Islandzka opowieść" (Hrútar), reż., Grímur Hákonarson, Islandia+, 2015, w kinach

"Barany. Islandzka opowieść" (Hrútar), reż., Grímur Hákonarson, Islandia+, 2015, w kinach

Nigdy wcześniej nie widziałem islandzkiego filmu.
To był wystarczający powod, żeby zobaczyć "Barany..".
To nie jest latwy w odbiorze film. Dlatego jest grany w kinach studyjnych. Temu sluza.
Film - opowiedziana historia, jest pozornie prosty jak proste jest zycie braci - bohaterow.
Pogmatwany jak ich emocje, które kaza im trwac w konflikcie przez 40 lat.
Surowy.
Nieduzy, skromny film o ludziach, którzy za wszelka cene chcą ocalic swoj pomysl na zycie.
Lubie takie historie podobnie jak naturalna gre aktorow, którzy pozwalają kamerze na bezwgledna wiwisekcje ich twarzy, ciał, zachowan.

Kiedy umieszczałem swoja ocene filmu (7) na filmweb przeczytałem, ze jednym ze wspolproducentow była Polska! Tym bardziej polubiłem ten film:) Nie mam pojęcia kto się dorzucil do tego projektu, ale to budujące, ze ktoś z PL wspolfinansowal ambitne (w mojej ocenie) kino, z kraju, którego produkcja filmowa jest dla mnie tak egzotyczna jak problem, który jest jego tematem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz