poniedziałek, 20 stycznia 2014

"Plastic", koncert live, Trójka, Studio A. Osieckiej, niedziela 2014.01.19

"Plastic", koncert live, Trójka, Studio A. Osieckiej, niedziela 2014.01.19

Trojka rozpoczela nowy sezon koncertowy w Studio A. Osieckiej. Kapela, która dala początek sezonowi 2014 był "Plastic", który jest praktycznie duetem w składzie: Agnieszka Burcan i Paweł Radziszewski.
Aga jest wszechstronnie utalentowana. Przeczytalem, ze jest
absolwentka kilku kierunkow AM w Katowicach. Gra
spiewa, programuje, aranzuje, komponuje. Z Pawlem
grającym na gitarach tworza zgrany grający
razem od kilku lat duet.
 
Nie miałem zadnej wiedzy n/t "Plastic". Zanim poszedłem na koncert odsluchalem kilku kawalkow na YT, żeby stwierdzić, ze nie jest to muzyka, która osadza się na moich "muzycznych filtrach". To co graja to electro-pop, bezpretensjonalna muzyka rozrywkowa, jakiej wiele na wszystkich antenach.
Moja uwagę zwrocila grana "pod" zapowiedzia trojkowego koncertu ballada utrzymana w smetnym irlandzkim klimacie, która z powodzeniem moglby wykonywać Clannad. A to akurat lubie. Slyszalem ja w Trojce kilka razy. Nie miałem pojęcia, ze wykonuje ja polska kapela.
Duet duetem, ale w Trojce zagrali
w towarzystwie bass gitary, klawiszy
i perkusji.
 
Pomimo, ze moje receptory nie sa uwrażliwione na elektroniczny pop to oczywiście nie mam nic przeciwko takiej muzyce. Zrobienie fajnego popowego kawalka to tez sztuka, a "Plastic" niezle to potrafi.
Wystapli w rozszerzonym o kilku muzykow składzie. Calosc w moim przekonaniu wyszla więcej niż zgrabnie. Golym okiem było widać, ze granie dla siedzącej publiczności troszkę ich usztywniało. Ich muzyka jest zaproszeniem do skakania. Na krześle przyklejonym do tylka skacze się kiepsko, wiec publiczność wlaczajac w to moja skromna osobe ograniczala się rytmicznego machania nózią. Ta forma uczestnictwa w zabawie niezbyt zagrzewala "Plastic", który po zagraniu remiksu "Money for nothing" plus jeszcze jednego kwalka, zszedł ze sceny kilkanaście minut po 21:00.

To kolejna po "Kamp!" kapela grajaca muzyke taneczna, która widziałem/slyszalem w Trojce. Mysle, ze zespoly klubowe mogą mieć problem grając dla tak statyczych widzow/słuchaczy. Sadze, ze Trojka powinna pomyslec nad zmiana formuly i na czas koncertow takich kapel usunąć krzesła, dac publiczności możliwość poskakania nawet za cene słabszej jakości dzwieku. Jeśli już na antenie emitowany jest live koncert, niechaj będzie rzeczwiscie LIVE!

Po koncercie nie można było kupic zadnego z 3 wydanych przez "Plastic" krążków. Tradycyjnie odbieram to jako skuche. Nie było nawet tej ostatniej: "Living in the iWorld", która promowal koncert... Co to za promocja? Promocja produktu, którego nie ma?
Raczej nie udam się do sklepu żeby kupic ich plyte, jednak gdyby była bezpośrednio po koncercie z pewnoscia bym ja/je kupil tak jak kupiłem plyte "Kamp!", która czasami gram, kiedy dlubie w rowerach.
A "Plastic"? Pewnie ogranicze się do sciagniecia tej clannadopodobnej ballady...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz