wtorek, 17 sierpnia 2021

Sudecki klimacik - Góry Suche, 2021.08.06-08, rowerowe

 Sudecki klimacik - Góry Suche, 2021.08.06-08, rowerowe

Okolice Wałbrzycha są fajnym terenem do jazdy na rowerku. Dużo wytyczonych, oznakowanych tras rowerowych. Oznakowanie nie jest doskonałe, ale jakoś dałem radę się nie zgubić:) Posługiwałem się mapą tras rowerowych mtb - "Strefa MTB Sudety". Przy jej pomocy zrobiłem sobie kilkugodzinną wycieczkę zaliczając m.in. popularne, chętnie odwiedzane miejsce jakim jest schronisko "Andrzejówka". Praktycznie wszystkie trasy oznaczone jako rowerowe są do "wyjechania" poza dwoma, krótkimi, dość stromymi odcinkami, które zostały wzmocnione dla ochrony przed erozja ażurowymi płytami betonowymi.  

Jeżdżąc na rowerze zwykle nie jadam nic dużego. Nie lubię się czuć ociężały. Robię wyjątek od tej reguły dla placków ziemniaczanych. Otóż wszędzie, gdzie są podawane testuję ich smak porównując je z plackami, które robiła moja Mama, które są wzorem doskonałości. Zamówiłem apetycznie wyglądającą porcję. Smakowały dobrze. Były takie jak lubię: wysmażone, cienkie, chrupiące, posypane cukrem (śmietany, którą standardowo podano nie używam). Poczułem się zobowiązany do skomplementowania autorki tego dokonania. Zwracając talerz (samoobsługa) wraziłem głowę w otwór prowadzący do kuchni, pogratulowałem smaku i jakości. "Z niemieckiego proszku zawsze się udają" - odparła Pani Kucharka....  

Pasmo Gór Suchych to właściwie wzniesienia, których wysokość nie przekracza 1000 m. Mnie się udało zaliczyć jedno z największych - Turzynę. Obszar po którym jeździłem (zostawiłem samochód w Głuszycy, rowerem do Łomnicy, skąd bierze początek kilka szlaków "MTB Sudety") jest bardzo malowniczy, obfitujący w strumienie, duże obszary leśne. Na kolejną wizytę zostawiłem sobie odwiedziny ruin zamku w Rogowcu, który jak czytam w necie jest najwyżej położonym zamkiem w Polsce. A wszystko to w pobliżu innej godnej polecenia, rowerowej miejscówki jaką jest Srebrna Góra. Kotlina Kłodzka - fajne miejsce na rowerek!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz