sobota, 8 lutego 2014

"Na wschód od Edenu" (East of Eden), reż. Elia Kazan, USA, 1955, dvd

"Na wschód od Edenu" (East of Eden), reż. Elia Kazan, USA, 1955, dvd

Orange nie potrafi uruchomić swojej usługi vod, z której chimerycznym działaniem zmagam się od ponad miesiąca. Groteska.
Pogoda na narte biegowa już się nie nadaje, wiec pozostaje trenazer.
Siegam na dno mojej priv kolekcji, a tam m.in. "Na wschód..."

Wykopalisko z roku 1955, które kiedyś kupiłem, bo wiadomo, kanon, widzieć wypada.
Wydawalo mi sie, ze kiedyś obejrzałem ten film, ale się myliłem.
Zaskakujaco slaby James Dean. Jego aktorskie emploi sprowadza się do chodzenia z opuszczona glowa, rzucaniem spojrzeń "spode łba".
Niedawno widziałem w tv fragmenty "Olbrzyma". Grał to samo i tak samo. Zenujaco slabo, zwłaszcza jak na legendę. Widac najbardziej skutecznym przepisem na bycie idolem to zagrac w 3 filmach i mlodo zginac. Najlepiej w samochodzie kupionym za honorarium za role w "Na wschod..."... Czy dobrze pamiętam, ze to było Porsche?
Ale chciałem ten film zobaczyc także dle Elii Kazana. Miałem w glowie i mam nadal zwłaszcza 2 jego filmy: "Goscie" i "Uklad". Znakomite. "Na wschod..." nie jest tak dobry, ale to przecież film zdecydowanie wcześniejszy, młodszy, wiec nie ma co krecic nosem.
Ogladajac troszke się nudziłem.
Coz. Archeologia.
Zdecydowanie nie na trenazer.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz