poniedziałek, 14 czerwca 2021

"Prawda" (La verite), reż. Hirokazu Koreeda, Francja/Japonia, 2019, w kinach

 "Prawda" (La verite), reż. Hirokazu Koreeda, Francja/Japonia, 2019, w kinach 

Wybrałem ten film ze względu na osobę Juliette Binoche. Udział w filmie Catherine Deneuve i Ethana Hawke zapowiadał się także interesująco, ale to właśnie Juliett Binoche, którą baaardzo polubiłem za rolę w filmie "Zapiski z Toskanii" (TU) była bezpośrednią przyczyną wyboru tego właśnie filmu. 

W skali filmweb oceniam film na "4", czyli ujdzie.

Oglądając "Prawdę" miałem wrażenie, że już tę historię gdzieś widziałem. Ale nie TO jest przyczyną niskiej oceny. Tej opowieści brakuje ognia, emocji. Brak w niej napięcia, konfliktu. Niby coś się dzieje między matką (C. Deneuve), a córką (J. Binoche), ale ma to temperaturę ciepłych kluch i jak kluchy smakuje. Mdłe, nudnawe i do tego długie (1 godz. 46 min). Myślę, że zasadniczym problemem filmu jest słaby scenariusz, którego autorem jest reżyser. Ponadto twarz Catherine Deneuve chyba już się nie nadaje do wyrażania jakichkolwiek emocji. Jest martwa. Pewnie za sprawą botoksu, lub innych podobnych zabiegów. Wytrzymałem do końca filmu tylko dzięki Juliette Binoche. Rola którą gra nie daje jej okazji na pokazanie pełni swoich możliwości, ale patrzy się na nią, jej grę z przyjemnością. 

Miałem nadzieję na głęboka, trzymającą w napięciu psychodramę, a dostałem błahą opowiastkę o wydumanym konflikcie, który już od dawna nie budzi niczyich emocji. Moim zdaniem to film dla fanów J. Binoche i fanek Ethana Hawke, które pamiętają go z tryptyku "Przed wschodem słońca", "Przed zachodem słońca", "Przed północą" (TU

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz