"Punkt przełomowy. O małych przyczynach wielkich zmian" (The Tipping Point), aut. Malcolm Gladwell, USA 2000, PL 2009, książka
Przecztalem, ze dzieki napisaniu tej ksiazki Malcom Gladwell stal sie znany, zyskal miano guru zarzadzania. Niektore metody wplywania na rynek, opisane przez Gladwella obserwuje w dzialaniach marketingowych wielu firm. Mozna zaryzykowac, ze wiedza o ktorej pisze autor "Punktu przelomowego" jest podstawa dzialania marketingu bezposredniego (MLM), czy organizacji takich jak BNI (Business Newtwork International). Ksiazka powstala na poczatku lat 2000. W miedzyczasie wiele sie zmienilo zwlaszcza w spsobie komunikacji. Media spolecznosciowe staly sie poteżną siła, platforma sluzaca przekazywaniu roznych tresci. Profilowanie oparte o informacje, ktore dobrowolnie (lub nie) zostawiamy w sieci to zagadnienie ktoremu poswieca sie ksiazki piszac o "kapitaliźmie inwigilacji", "kapitaliźmie predykcyjnym". Jednak podstawy i przyczyny zachowan ludzkich/społecznych opisane przez Gladwella pozostaja bez zmian, sa nadal aktualne. Autor opisujac konkretne przypadki "punktów przelomowych" poddaje je drobiazgowej analizie. Dowodzi, ze na pozor nieznacze modyfikacje procedur, zachowań w przeszlosci moga miec fundamentalny wplyw na zachowanie i reakcje badanej sfery. Ksiazka jest szalenie ciekawa, aktualna, a analizy konkretnych przypadkow zmuszaja do zastnowienia sie nad wlasnymi zachowaniami, reakcjami. "Punkt przelomowy" NIE JEST jedna z wielu bezwartosciowych książek-poradników typu "jak w tydzień zarobic milion USD". To kawalek solidnej wiedzy i ciekawych obserwacji z pogranicza socjologii, posychologii, statystyki i marketingu. Magazyn "Time" umiescil Malcolma Gladwella na liscie 100 najbardziej wyplywowych ludzi na swiecie. Byc moze ta rekomendacja jest mocniejsza od mojej :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz