poniedziałek, 25 grudnia 2017

"Cały ten zgiełk" (All That Jazz), reż. Bob Fosse, USA, 1979, musical, dvd

"Cały ten zgiełk" (All That Jazz), reż. Bob Fosse, USA, 1979, musical, dvd

Jeszcze chwile temu dałbym sobie glowe uciac, ze widziem ten film na Konfrontacjach 1979. Teraz, po obejrzeniu na dvd (wiosłując przez bezmiar oceanu) nie jestem już tego taki pewien, ale... Wydaje mi się, ze film wszedł do "normalnego" rozpowszechniania. Może był to rok 1980, może był zarówno na Konfrontacjach, a potem kiedy wygarnął 4 Oscary (glownie "techniczne") trafił do dystrybucji w PL. W każdym razie było to dawno i wówczas bardzo mi się podobalo.
Kupilem wiec przy jakiejś okazji dvd i teraz, kiedy za oknem zero warunków na rowerek - pada, nawet na łyżwy za ciepło - lód płynie, proszę bardzo - łódeczka, dwie sesje (112 min.) i sobie odświeżyłem.

Troszkę się zestarzał. Wtedy, 1980 był wydarzeniem i zaslugiwal na ocene miedzy 8-9 w 10-cio punktowej skali. Dzisiaj daje mu z pelnym przekonaniem 7, czyli "dobry".
Podoba mi się Roy Scheider (policjant ze "Szczęk"), wspaniala Jessica Lang, klimat filmu, pomysl na autorską wizje własnego zyciorysu by Bob Fosse.
"All That Jazz" jest wymieniany jako jeden z NAJwaznieszych musicali w historii kina. Mysle wiec, ze dla tych, dla których kino muzyczne jest ważne, a nie mieli okazji widzieć tego filmu, jest to pozycja z kategorii "trzeba zaobaczyc".
Jest tam pare scen, tekstów, które weszly do historii kina, wręcz staly się elementem kultury podobnie jak np.: ..."nobody is perfect"... z  "Pól żartem, pół serio" (Some like it hot).
"It's showtime, folks" w rytmie Vivaldiego, z syczeniem pastylek Alka Saltzer, łykaniem Dexidryny (amfetamina), zakraplaniem Visine i gestem rozłożonych rąk do swojego odbicia w lustrze, to rzecz, która dla mnie jest tak mocna, charakterystyczna dla profesji bohatera, jak fraza: ..."There is no business, like show business"..., która, zyje własnym życiem i pewnie nikt już nie pamięta, ze pochodzi z musicalu "Annie get your gun".
Sentyment i pamieć sprawily, ze ponownie obejrzałem "All That Jazz".
Nie ma lepszego obrazu do którego bardziej pasuje: "there is no business, like show business".
W żadnym innym filmie Jessica Lang nie była tak zjawiskowa jak w "All That Jazz".
Warto!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz