wtorek, 20 października 2020

"Blackpink: Light Up the Sky", reż. Caroline Suh, Korea, 2020, film. Netfilx

 "Blackpink: Light Up the Sky", reż. Caroline Suh, Korea, 2020, film, Netfilx


W moim przekonaniu film jest slabiutki, nudny, szkoda poswiecac czas na jego obejrzenie. Dobrze, ze widzialem go wioslujac, wiec strata czasu nie jest stuprocentowa.

Inne zdanie na temat filmu moga miec fanki/fani K-popu, muzycznego fenomenu, ktory powoduje, ze grupy typu Blackpink maja po 250 mln odsluchan na Spotify. To wlasnie swiadomosc istnienia takich grup polaczona z brakiem wiedzy na ich temat, byla powodem dla ktorego obejrzalem ten film.

Zasadniczna slaboscia filmu jest jego geneza. W moim odbiorze jest to rozbudowana do wiekszej, bo ponad godzinnej formy reklamowka Blackpink. Ten film jest takze reklama koreanskiej agencji YG Entertaiment, ktora jest kreatorem i wlascicielem tej grupy. Napompowany reklamowy clip. Sztuczny, wyidealizowany, plastikowy. Pure marketing.

Odrebnym zagadnieniem jest sam K-pop. To temat na obszerna, interdyscyplinarna rozprawke naukowa z pogranicza socjologii i psychologii, ze szczegolnym uwzglednieniem uwarunkowań kulturowych Azji Południowo-Wschodniej. 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz